RAIJA HARJU-KIVINEN VALITTU YLITARKASTAJAN SIJAISEKSI

Verkkouutinen 19.12.2012

Lasten hyvinvoinnin seurannasta sekä toimiston hallinnosta vastaavan ylitarkastajan viransijaiseksi on lapsiasiavaltuutetun toimistoon nimitetty terveystieteen maisteri Raija Harju-Kivinen (44).

Raija Harju-Kivinen toimii ylitarkastaja Anne Hujalan sijaisena vuoden 2015 heinäkuuhun saakka. Hän aloittaa työnsä 14. tammikuuta 2013.

Raija Harju-Kivinen siirtyy lapsiasiavaltuutetun toimistoon Suomen Punaisen Ristin Länsi-Suomen piirin järjestöpäällikön tehtävästä. Petäjävedellä asuva Harju-Kivinen on vastannut työssä myös SPR:n piirin nuorisotoiminnasta. Aiemmin hän on toiminut muun muassa 10 vuoden ajan Sydänliiton Keski-Suomen piirin toiminnanjohtajana. Hänellä on myös lastensairaanhoitajan tutkinto.

Raija Harju-Kivinen vastaa toimiston hallinto- ja talousasioiden valmistelusta sekä toimii lapsiasiavaltuutetun sijaisena. Hän osallistuu lapsiasiavaltuutetun viestintään, toimii lapsiasianeuvottelukunnan sihteerinä sekä osallistuu vaikuttamistyöhön erityisesti lastensuojelun alalla .

Marraskuussa avoinna ollutta sijaisuutta haki kaiken kaikkiaan 34 henkilöä, joista kuusi kutsuttiin haastatteluun. Valinnassa arvostettiin Raija Harju-Kivisen kokemusta hallinto- ja järjestötehtävistä sekä viestinnästä, lapsiasiavaltuutetun työtä tukevaa verkostoitumista sekä pitkäaikaista toimintaa lasten ja nuorten hyvinvoinnin ja terveyden edistämistyössä.

Lapsiasiavaltuutetun toimiston henkilökunnan nimittää peruspalveluministeri (STM) lapsiasiavaltuutetun esityksestä.

Uutiskirje

Alla olevalla lomakkeella voit tilata itsellesi lapsiasiavaltuutetun uutiskirjeen.

Kiitos tilauksesta.